خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 08:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با سفیر دولت بولیوی در ایران؛

توجه ملت‌های آمریکای لاتین به مسئله فلسطین قابل تقدیر است/ لزوم حرکت دولت‌ها در مسیر عدالت‌خواهی جهانی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: ملت ها و دولت های آمریکای لاتین همواره به مسئله فلسطین اهمیت داده اند و در موقعیت های مختلف حمایت خود از مردم مظلوم این سرزمین را اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بعدازظهر روز (شنبه 8 اردیبهشت ماه) با رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر دولت بولیوی در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

ابطحی با اشاره به اینکه ملت ها و دولت های آمریکای لاتین همواره به مسئله فلسطین اهمیت داده اند از این رو در موقعیت های مختلف حمایت خود از مردم مظلوم این سرزمین را اعلام کرده اند، گفت: به عنوان مثال در سال 2014، نبرد 51 روزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت و در این میان 10 کشور آمریکای لاتین سفرای اسرائیل را به وزارت خارجه های خود فراخواندند و برخی از کشورهای آمریکای لاتین نیز سفرای خود را از تل آویو فراخواندند، که قابل اهمیت و تقدیر است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این راستا، اظهار کرد: امروزه شاهد تحول در دنیا نسبت به موضوع مردم فلسطین خصوصا غزه و همچنین تجاوزهای صهیونیست ها به این سرزمین هستیم؛ همچنین کشور آفریقای جنوبی نیز با اقدام خود در دادگاه بین المللی لاهه و طرح شکایت نسبت به رژیم اشغالگر قدس، فضای جدیدی را نسبت به احقاق حقوق مردم فلسطین فراهم کرد.

وی افزود: در این میان حرکت های دانشجویی نیز در آمریکای شمالی و همچنین اعتراضات مردمی در اروپا، زمینه خوبی را برای طرح موضوعات ضدصهیونیستی فراهم کرده است؛ بر این اساس باید از ظرفیت های آمریکای لاتین نیز برای محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه و ضدبشری صهیونیست ها استفاده بهره برد.

ابطحی با تاکید بر اینکه حرکت های عدالت خواهانه در آمریکای لاتین همواره مورد توجه قرار داشته است، ادامه داد: این مهم در حالیست که جهان جدیدی در حال شکل گیری است و حرکت در مسیر عدالت خواهی دارای اهمیت دوچندان است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: بدون شک صدور بیانیه های مشترک از سوی کشورهای آمریکای لاتین و همچنین فراهم کردن شرایط برای بروز حرکت های دانشجویی ضدصهیونیستی می تواند اقدام اولیه خوبی برای حرکت در مسیر عدالت خواهی جهانی باشد.

بر اساس این گزارش، رومینا گوادلوپه پرز راموس، سفیر دولت بولیوی در ایران نیز پرداختن به مسئله فلسطین و ضرورت تشکیل کشوری مستقل را دارای اهمیت دانست و گفت: امروزه شاهد طرح موضوع مذکور از سوی کشورهای مختلف هستیم اما باید اذعان کرد راه حل مناسب مربوط به فلسطین، راه حل پیش بینی شده از سوی جمهوری اسلامی مبنی بر رفراندوم است که در سازمان ملل متحد نیز مطرح شده است و ما از آن حمایت می کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377701
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار